Blog2 Naslovna

Zar mi baš trebaju stickeri? Ne baš uvijek, ali…

#Conversational Marketing

4 min. read

author_image

Razvoj digitalnih platformi, promotivnih aktivnosti i općenito stila komunikacije doveo je do povećanja potrebe za inovativnosti u dijalogu branda i potrošača. Nekoć su jedna verzija Facebook oglasa ili čak billboard bili dovoljni (ah, ti dani!) no danas je prodor u svakodnevicu konzumenata sadržaja postao prioritet, a prirodnost u pristupu istima jedino pravilo koje nikako ne smijete prekršiti.

Stickeri ili „emojiji na steroidima“

Vizualna priroda digitalnog društva i prepoznavanje važnosti konverzacijskog marketinga, o čemu smo već pisali u uvodnim blogovima, doveli su do logične uspješnosti kampanja u kojima je proizvod ili brand postao dijelom konverzacije potrošača. Spojivši vizualni element koji predstavlja brand/proizvod/poruku, istovremeno koristeći ciljnoj skupini za komunikaciju, nastao je sticker, svojevrsni „emoji na steroidima“, koji ima puno toga za reći.

Sticker ima za zadatak prenijeti svijest o brandu, utjecati na likeability branda, prenijeti poruku i to sve koristeći ciljnu skupinu kao promotore. Upravo oni, preuzimanjem i korištenjem stickera, dovode do zadanog cilja na puno prirodniji način od klasičnih verzija oglašavanja.

Viber sticker kampanja
Kakve stickere možete imati na Viberu?

Sticker je najjednostavnije rečeno vizualni element koje razlikujemo, barem ako govorimo o Viberu kao platformi s najrazvijenijim stickerima, po stilu, tipu i autoru.

  • Stilovi stickera: realan, ilustriran ili tekstualni. Najčešće viđamo kombinacije ilustracije i natpisa jer nam iste omogućavaju izražavanje jasne poruku uz kontekst.
  • Tipovi stickera: statičan, animiran i zvučni te kombinirani.
  • Autor stickera: user-generated ili medijski. Najveća razlika između ova dva tipa je u njihovom smještaju. Medijski stickeri rezultat su dogovora s Viberom zbog čega se plasiraju i na sticker market. Sticker market objedinjuje sve sticker pakete i prvo je mjesto gdje korisnik Vibera dolazi po novi paket, što uvelike utječe i na brzinu i na količinu preuzimanja sticker paketa. User-generated stickere će drugi korisnici moći pronaći jedino kroz primjerice brand Community ili ako im ih kontakt pošalje putem privatne poruke na Viberu, što otežava širenje.

razvoj stickera za Viber
Kako osmisliti uspješnu sticker kampanju?

Ukoliko se odlučite na sticker kampanju postoji nekoliko važnih stavki koje utječu na njenu uspješnost. Najprije, a i najvažnije, sam sticker mora nositi dio konverzacije odnosno moći se implementirati na početak, u sredinu ili na kraj rečenice za koju procjenjujemo da bi je ciljna skupina mogla koristiti u međusobnom razgovoru. Naravno, njegova vizualna atraktivnost, emocija, duhovitost, primjerenost poruke i slično također utječu na njegovu uspješnost.

Upravo poštujući te zakonitosti nastale su i neke od najuspješnijih Viber sticker kampanja na tržištu. Total Travel Croatia Info sticker paket odličan je primjer user-generated stickera. Matični kanal, TTCI Community, nastao je kao prirodan odgovor na nedostatak informacija o uvjetima putovanja izvan i u Hrvatsku tijekom COVID-19 pandemije te je okupio više tisuća pratitelja. U tom trenutku odlučeno je maksimizirati atraktivnost tog kanala i pokušati privući još pratitelja te utjecati na privlačnost Hrvatske kao turističke lokacije usprkos situaciji kroz user-generated sticker paket.

Komunicirajući hrvatske motive na duhovit i vizualno atraktivan način te u skladu s pandemijom, ovaj je sticker paket preuzet 35.000 puta te povećao broj pratitelja za 28.000, što je svakako impresivan rezultat s obzirom na to da nije bio promoviran izvan matičnog Communityja.

Ako pogledamo medijske stickere, svakako moramo spomenuti Narodni radio. Ova kampanja pokazala je ne samo kreativnost u izradi samih stickera već i odličan pristup uvrštavanju Viber platforme branda u postojeći marketinški mix. Stvorio se svojevrsni krug komunikacije gdje su sve platforme sudjelovale u stvaranju iskustva korisnika. Stickeri, koji su svirali i plesali neke od najvećih domaćih hitova uz poštivanje konverzacijskih zakonitosti, privukli su 150.000 followera, a preuzeti su više od 300.000 puta.

Nadamo se kako vam je ovaj tekst približio stickere kao digitalni brand proizvod. Produkcijom sticker kampanja bavimo se godinama, a neke od onih na koje smo najponosniji svakako su: “Stickeri koje slušaš i gledaš” za koju smo primili i nagradu, „Ozonko & Ozončica na Viberu“ i „Stickeri koji govore više od riječi“.

Ukoliko vam možemo dodatno pomoći iskustvima iz prakse, slobodno nas kontaktirajte za 30-minutne besplatne konzultacije.