Blog4 Naslovna

Korisni botovi na Viberu (možda dobijemo slične u Hrvatskoj!)

#Conversational Marketing

5 min. read

author_image

Aleksandra Đermanović

Kao sasvim prirodan rezultat napretka tehnologije i porasta broja interakcija na digitalnim kanalima zbog čega je community management postao izrazito zahtjevan, a često i financijski intenzivan, nastao je bot. Ova automatizirana komunikacija koja se vodi setom predodređenih pitanja i odgovora između programa i korisnika (a u naprednijim verzijama obiluje AI mogućnostima), omogućila je brži protok informacija pa je logično svoju prvu ulogu na digitalnim platformama našla u različitim messaging servisima odgovarajući na FAQ-ove pratitelja.

Možete imati FAQ bot, ali možete i pametnije

No, botovi već dugo ne služe samo kao simpatičan kod kojim dobijete odgovor na pitanje o radnom vremenu poslovnice ili aktualnim akcijama branda. Od ovog jednostavnog oblika razvili su se u kreativnom smislu i odrasli u prave male engagement i consumer satisfaction zvijezde. A promijenili su i adresu, naselivši tako, nakon webova, i instant messaging servise.

Bilo da preko njih predstavljate svoju ponudu, održavate FAQ, prezentirate svoju tvrtku javnosti, povezujete institucije s građanima, radite kreativne nagradne natječaje – ili sve navedeno, bot je uvijek dobar izbor. Uvijek dostupan, neograničenih mogućnosti, umanjuje opterećenost ljudskog kadra, pristupačnog jezika… Jedina zapreka može biti cijena, zar ne?

Ne, jer iako su botovi nekoć bili skupi, oni to više nisu i jednostavnije botove može si priuštiti većina poduzeća i institucija koja za njima ima i potrebu. No, o toj temi, kao i o ostalim prednostima i manama botova, možete pročitati više ovdje: CHATBOT konačno dostupan svima. U ovom ćemo se tekstu više posvetiti regionalnim uspjesima automatizirane komunikacije i to na platformi koja botove izrazito opširno koristi – Viberu.ChatbotUtility botovi ili plati struju preko Vibera

Zamislite da s nekoliko klikova na mobitelu možete imati uvid u stanje ili čak i platiti račune za vodu, struju, komunalne usluge, plin i slična davanja – bez obzira gdje bili. Bez mobilnog bankarstva, bez skeniranja računa ili trajnih naloga. Upišete broj, kliknete pošalji i gotovo – računi plaćeni, a potrošnja pod kontrolom.

Ova usluga možda još ne postoji na lokalnom tržištu, ali pitanje je samo vremena kada će postati dostupna, po primjeru na velik uspjeh utility botova na ukrajinskom i bugarskom tržištu. #HintHint @Elektra, @Plinara, @Komunalno, @Vodovod

Može li netko popraviti polomljenu klupu u parku?

Kontakti gradskih ustanova, događanja u gradu, važne vijesti, stanje na prometnicama… Naravno, i to sve online i mobile, u botu. Usluga vrlo poznata gradu Puli, koji u svom botu nudi pregled gradskih usluga poput rasporeda vožnje javnog prijevoza ili karte parkinga, informacije o različitim financijskim pomoćima koje se mogu ostvariti i komunalnim uslugama. Naravno, tu su i sve COVID-19 važne informacije značajne za grad: broj oboljelih, mjere na snazi, kontakti…

Izrazito koristan, no rudimentaran, bot u kojem građanin može pronaći važnu informaciju na stisak gumba, umjesto sati pretraživanja portala ili sjedenja na telefonu uz „smirujuću“ glazbu s prekidima „X ste u redu čekanja…“. Osobni Oscar ide funkcionalnosti prijave problema, jer omogućava prijavu svega što smeta normalnom životu, od rupe na cesti do trulog stabla, bez razmišljanja koga se za što mora zvati. #SpontaniPljesak #BravoPulaViber botovi

Botovi za poboljšanje kvalitete života

Iako se mogućnost prijave gradskih problema svakako može ubrojati i u ovu kategoriju, moramo izdvojiti SaveEco ukrajinski bot koji nam brzo i efikasno daje informacije o kvaliteti zraka. Putem ovakvog tipa bota možete očitati informacije s najbliže mjerne stanice s jasnim tumačenjem vrijednosti i preporukama za reagiranje, a budućnost ovakvih botova vidimo i u drugim primjenama – poput prijave nelegalnih odlagališta otpada, zagađenju vode i komunikaciji lokalnih eko akcija.

Drugi tip botova koji su posvećeni vašoj kvaliteti života su oni koji vam nude određeno znanje ili vještinu, poput botova za lakše usvajanje vokabulara stranog jezika po izboru ili pak program vježbanja kod kuće. Na lokalnom tržištu ovdje možemo ubrojati čak i bot Hrabrog telefona, pokrenut u sklopu kampanje za Stickeri koji govore više od riječi, koji je bio namijenjen skupljanju podataka o tome koliko djeca često imaju problema i tko im je podrška, a u svrhu pružanja pomoći.

Kao što vidite, ova kategorija je izrazito široka, a ako pronađete način kako vaš bot može pridonijeti kvaliteti života ciljne skupine, možda ćemo idući put pisati i o vama. #JustSaying

Community management botovi

I na kraju, došli smo i do ovog tipa botova. FAQs, akcije, kreativni nagradni natječaji, botovi mogu sve, odvojeno ili istovremeno. Na Hrvatskom tržištu ovdje je prednjačila Coolinarika, s prvim botom za kreativni natječaj na tržištu, čime su efikasno održali natječaj, smanjili količinu community managementa, a dobili još više informacija o svojim pratiteljima kroz seriju interaktivnih pitanja, umjesto klasičnog: „napiši nam…“. Odlična, a vrlo jednostavna ideja koja daje rezultate.

Važno je i znati kako svaki bot može imati različite funkcionalnosti. Možda želite imati FAQs, natječaj, prijavu poteškoće, poziv na eko-akciju u kojoj sudjelujete i redomat za poslovnicu. Nema problema. Sadržaj birate vi, a ostalo će tehnologija i kreativa, ruku pod ruku.

Sada kada znate najbolje prakse, ali i bolje poznajete mogućnosti botova na Viberu, sigurno se upalila pokoja lampica kako biste ih mogli iskoristiti za vaše poslovanje.

Ne brinite, slobodno nas kontaktirajte za 30-minutne konzultacije s povjerenjem, a mi ćemo se pobrinuti da vaša pitanja i nedoumice dobiju iskrene i potpune odgovore.