Mediacor blog3 Naslovna

Kratki vodič kroz Community i zašto biste ga trebali pokrenuti

#Conversational Marketing

5 min. read

author_image

Aleksandra Đermanović

Community je zajednica ljudi koji dijele interes o određenoj temi, mišljenja ili stavove. U digitalnom smislu on može biti platforma u kojoj brand ili osoba dijele tematski sadržaj stvarajući odnos s pratiteljima interaktivnim komunikacijskim elementima.

Community ili neki oblik istoga danas se već može pokrenuti na većini instant messaging platformi. No, kako ste vjerojatno primijetili u blogu Koji instant messaging servis odabrati, najviše uspjeha, a i općenito dobrih iskustava, imali smo s Viber aplikacijom pa ćemo se zadržati na Viber communityjima i njegovim funkcionalnostima.

Viber Communityji od uvođenja na tržište postali su izbor mnogih brandova, ali u posljednje vrijeme vidljivo je njihovo ubrzano širenje i izvan klasičnog brand proizvoda. Posebno pod utjecajem COVID-19 pandemije, kada se pojavila pojačana potreba za online komunikacijom, Viber Community otvorili su i gradovi i škole, prepoznajući njegove prednosti za brzu i efikasnu komunikaciju.Mediacor blog3 Podnaslov 1

Spoj medijske platforme i instant messaging servisa

Viber Community po svojoj prirodi možemo usporediti s Facebook grupom, ali na instant messaging servisu, što mu daje dodatnu snagu i ostvaruje prednosti ispred konkurencije.

  • Broj članova – Za razliku od većine grupa na drugim platformama, Viber Community može primiti neograničen broj članova. Možda zvuči čak i nepotrebno, ali kada „neograničeno“ uspoređujete s brojkom od 250 odnosno prosječnim brojem članova u Messenger ili WhatsApp grupi – mi biramo neograničeno.
  • Direktno u inbox – jedna od najvećih, ako ne i najznačajnija, razlika između Viber Communityja i svih drugih platformi je mjesto zbivanja. Svaka vaša objava u Communityju pojavit će se svim pretplatnicima – i to u inboxu. Na mjestu gdje se nalaze privatni chatovi s prijateljima i obitelji, nalazit će se i Community vašeg branda s obavijesti o nepročitanim porukama. Can we say – visibility? A1 Hrvatska je jedan od prvih brandova koji su prepoznali snagu ovakve direktne komunikacije bez ograničavajućih algoritama i otvorili Community na Viberu. Do sada su skupili preko 77.000 pretplatnika, što znači da 77.000 ljudi svaki puta kada u Communityju objave sadržaj dobije notifikaciju. Sjedi – 5.
  • Niti grupa niti „feed“ – Community je zauzeo ovaj međuprostor, uzimajući najbolje od oba, a eliminirajući njihove nedostatke. Svaka osoba može pretražiti Communityje na Viberu i pridružiti im se, kao i na primjer Facebook grupi – ali samo ako je otvorena. No, kada uđete u Community primijetit ćete jednu veliku razliku. Ukoliko je on zatvorenog tipa – nema komentara pratitelja. Tome je razlog visoka razina kontrole, odnosno administratorsko pravo omogućivanja objavljivanja za sve, neke ili nikog. Nema zamornog community managementa, niti nepoželjnih komentara u pola noći. Što je sasvim u redu, jer i dalje možete dati glas pretplatnicima, ali kada vi to želite.
  • U Communityju ćete pronaći i zaista zavidan broj funkcionalnosti koje će vam omogućiti zanimljiviju komunikaciju s pratiteljima i utjecaj na njihov engagement. Stickeri, o kojima smo više govorili u Kako osmisliti i lansirati uspješnu sticker kampanju, sigurno su vizualno najatraktivnija funkcionalnost. Ali tu su i interno pretraživanje i dijeljenje članaka s Wikipedije, filmova s Movies ili gifova s Tenora, Button od vaših linkova radi interaktivne gumbe, ankete (koje je moguće napraviti i u obliku kviza) za ispitivanje javnog mijenja ili primjerice funkcija prijevoda postova na strane jezike za internacionalne brandove.
  • Bot, kojeg jednostavno moramo izdvojiti kao poseban proizvod povezan na Community, također može utjecati na vašu uspješnost i pomoći vam saznati važne podatke o pratiteljima, provesti natječaje i druge promo aktivnosti, informirati pratitelje o željenoj temi i slično. Ali, više o tome kako su neki brandovi razvili odlične botove i koja je njihova tajna uspješnosti, pročitajte na: Najkorisniji botovi u regiji.

Mediacor blog3 Podnaslov 2
Da / Ne Communityja

Kao i svaka druga platforma Viber Community ima svoje „da i ne“ aktivnosti, samo ovdje one jako ovise o brandu, aktivnosti i najviše – ciljnoj skupini. Iako ne postoji pravilo „za sve“, postoji nekoliko upozorenja koja s vama možemo podijeliti, iz iskustva.

  • Broj objava – zbog vrlo intimnog prostora u kojem se Community nalazi, apsolutno ne smijete prečesto objavljivati. Što je prečesto najviše ovisi o ciljnoj skupini, jer dok će primjerice 35+ više od 3 objave tjedno smatrati teškim spamom, mlađa dobna skupina će vas pratiti makar objavljivali i dnevno. Prakticirajte s oprezom. Ili jednostavno pratite primjer Coolinarika Communityja – objave tematski podijeljene na 3 dana u tjednu, s eventualnim vikend dodatkom. Ma taman.
  • Izgled objave – kao i drugdje, korisnici vole foto + copy format, dok su manji fanovi linkova koji ih vode off app. Ali, pazite da foto ili video materijali koje dijelite nisu preteški jer se ipak radi o većinskoj mobile konzumaciji. Također, preporučljivo je da objava bude one-screen čitljiva, odnosno da ne zahtjeva duže scrollanje. Manje je više.
  • Stil komunikacije – u Communityju možete biti manje formalni, direktniji, duhovitiji… Ovo će svakako ovisiti i o brandu i o ciljnoj skupini, ali – smijete, možete, Viber je messenger i vas su izabrali imati u svom inboxu. Najbolje su to demonstrirali Ozonko & Ozončica, Community Ministarstva zaštite okoliša i energetike. Okupljajući uglavnom mlađu dobnu skupinu, mogli su imati vrlo ležernu, direktnu, emotivnu i duhovitu komunikaciju između 2 glavna lika i njihovim gostima, a povremenim otvaranjem Communityja pratitelji su sami pokazali koliko su cijenili sadržaj mnoštvom primljenih poruka.

Sada kada znate bolje koristiti Viber Community želimo vam da ga što prije i uspješnije pokrenete. Viber Communityjima bavimo se godinama, a autori smo i Viber kampanja u kojima smo sa stickerima i Communityjem brandove približili više stotina tisuća fanova, kao npr: Coolinarika Community, „Ozonko & Ozončica na Viberu“ i „Stickeri koji govore više od riječi“.

Ukoliko vam možemo dodatno pomoći iskustvima iz prakse, slobodno nas kontaktirajte za 30-minutne besplatne konzultacije.