instant messaging

Koji instant messaging servis odabrati za komunikaciju s potrošačima

#Conversational Marketing

3 min. read

author_image

Aleksandra Đermanović

Donijeli ste odluku. Odlučili ste uključiti u svoj digitalne marketinške aktivnosti instant messaging servis. Neovisno o tome jeste li potaknuti željom za istraživanjem mogućnosti koje vam servis nudi, potrebom za bržom i efikasnijom komunikacijom s postojećim i potencijalnim potrošačima, ili jednostavno želite aktivno biti prisutni na kanalima na kojima je, u prosjeku, prisutno oko 3 milijuna Hrvata, vaš prvi korak treba biti pametan odabir platforme.

Jeste li savladali osnove?

U prethodnim, long read blogovima Kako uključiti conversational marketing u svoj digitalni marketing mix i 11 savjeta za strategiju conversational marketinga već smo se dotaknuli strateške i konverzijske važnosti ovog pristupa, kao i brojnih prednosti koje, implementacijom conversational marketinga u svoj javni nastup, možete ostvariti. No, prije nego što krenete trljati ruke oko vanity metrika, čeka vas jedan važan izbor, najvažniji prvi korak i odluka kojoj slijede sve ostale: koji instant messaging servis zapravo odabrati?instant messaging servisi

Messenger, WhatsApp, Viber…

Priznajemo, izbor nije lak. Razlike između navedenih su toliko raznolike da vaša odluka može proizaći iz detalja, primjerice onih vezanih za vaše specifične potrebe ili tehničke mogućnosti same aplikacije. Ne čudi ni što je prvo pitanje mnogih: „a koliko ljudi koristi svaku od tih aplikacija na hrvatskom tržištu?“. Bez sumnje, to je važno pitanje, ali i potencijalna zamka, jer vas može navesti na krivi trag prema odabiru aplikacije. Neke aplikacije zaista imaju zavidan broj preuzimanja, ali nemaju funkcionalnosti koje su važne ciljnoj skupini vašeg brenda ili čak ciljnoj skupini pojedinačne kampanje. Koje funkcionalnosti onda treba uzeti u obzir.

Lakoća povezivanja

Prvo pitanje na koje trebate odgovoriti je što aplikacija treba imati kako biste je vi integrirali s postojećim platformama branda s tehničke strane. Nećemo duljiti o open kodovima jer ćete za odgovor na to pitanje konzultirati svoje developere ovisno o platformi domaćinu IM servisa, no svakako trebate osigurati maksimalnu povezivost. Tako je na primjer sasvim prirodno da ćete koristiti Messenger i na svom webu ako imate razvijenu FB zajednicu naviklu koristiti taj kanal za komunikaciju s vama, dok će drugima biti korisnije dijalog sa zajednicom održavati putem Whats Appa ili Vibera.povezivanje putem instant messaging servisa

Mogućnosti engagementa

Koje moraju biti u skladu s aktivnosti koju provodite. Primjerice, ukoliko pripremate aktivnost za čiju provedbu trebate IM servis putem kojega morate moći komunicirati s većim brojem ljudi – izabrani app mora imati tu funkcionalnost. I da, tu postoje značajnije razlike. Primjerice Viber Community može primiti neograničen broj sudionika, dok Whats App grupa prima do njih 256. Također, treba li app imati dvosmjernu komunikaciju, kontroliranu ili always open? Ankete možda? Mogućnost produkcije digitalnog proizvoda kao što su stickeri? Djeljivost velikih dokumenata? Statistike engagementa, publike, dosega? Razmotrite pozorno što vam treba, a možda ćete po putu pronaći i neke dodatne funkcionalnosti koje ćete odlučiti integrirati u aktivnost.funkcionalnosti instant messaging servisaPrivatnost i sigurnost

Sve češća tema komunikacije u digitalnom društvu svakako je ona o privatnosti i sigurnosti podataka. Bez obzira na vaše mišljenje o ovoj temi, činjenica je da percepcija važnosti zaštite podataka raste i ova će stavka u budućnosti sigurno imati uvećani utjecaj na odabir appova za međusobnu komunikaciju digital consumera. Promotrite već sada kako vaše preferirano IM rješenje stoji po tom pitanju, a kako biste izbjegli ponavljanje integracije i dodatan trošak sredstava i vremena.

Nadamo se kako vam je ovaj tekst pomogao u budućoj odluci. Razvojem komunikacijskih strategija za instant messaging servise bavimo se godinama, a neki od uspješnih projekata koje smo odradili su i nagrađeni (khm, khm: Narodni).

Ukoliko vam možemo dodatno pomoći iskustvima iz prakse, slobodno nas kontaktirajte za 30-minutne besplatne konzultacije.