Mediacor Blog Corona1

Najbolja digitalna rješenja za rad na daljinu tijekom pandemije COVID-19

#COVID-19

5 min. read

author_image

Aleksandra Đermanović

Sad već posve opravdani strah od korona virusa u Hrvatskoj mnoge tvrtke tjera da razmotre alternativne scenarije poslovanja i organizacije rada svojih zaposlenika od kuće.

Kako ga uspješno uvesti, koji su dobri načini optimizacije radnog vremena, kako smanjiti sastanke uživo s klijentima, a da se to ne osjeti u poslovanju – sve su to pitanja koje si poslodavci trenutačno postavljaju.

Prema istraživanju koje je krajem 2019. proveo Buffer, najčešći problemi u radu od kuće koji muče zaposlenike su osjećaj usamljenosti, slabija komunikacija s ostalim članovima tima i slabija mogućnost „isključivanja“ nakon što su odradili posao.

Jedna od industrija koja se najčešće susreće s remote poslovanjem ili radom od kuće su digitalne agencije, a uz njih tu su i freelanceri i „vanjski“ stručnjaci. Svi oni u većem ili manjem opsegu rade i od kuće. Rad s klijentima nužno je protkan i hitnim situacijama koje ponekad iskrsnu, ponekad i tijekom vikenda ili dok su na bolovanju. Ovo su neki od najboljih appova i alata koje vam preporučujemo, bez obzira jeste li mali ili srednji poduzetnik.

Osnovni alati u svakodnevnom poslovanju

digitalna rješenja za rad na daljinu

Ako još ne koristite Google Suite ili Dropbox, krenite! Vrlo važan faktor u radu od kuće je i upravljanje raznim veličinama datoteka i podataka, a email je rijetko pogodat za veće dokumente. Ako radite kao dio tima vjerojatno već koristice Docse, dok Google Drive predstavlja brzu i sigurnu opciju za dokumente koje treba često editirati i dijeliti. Dropbox će dobro doći kao jedinstveno mjesto za pohranu.

Google Suite gotovo da se podrazumijeva, nudi mnoštvo opcija i koristi se u „normalnom“ radu u uredu. Stvarajte i dijelite dokumente, proračunske tablice, pregledajte PDF-ove, prezentacije… Ne zaboravite omogućiti i svojim kolegama i klijentima pristup fileovima na kojima radite.

Praćenje profitabilnosti i produktivnosti projekata u stvarnom vremenu ozbiljan je dio poslovanja svake tvrtke. Productive je alat za real-time praćenje projekata koji poslodavcima i zaposlenicima omogućuje vidjeti koliko su točno minuta ili sati radili na pojedinom zadatku. Klijenti, također, imaju uvid u provođenje projekta ili nekog određenog zadatka, kao i komunikaciju s onim kojem je taj zadatak povjeren. Productive nam omogućuje i planiranje unaprijed, kao i dodjelu rokova i praćenje napretka projekta.

CPP je profesionalno cloud rješenje za izradu ponuda i fakturiranje računa. Čisti je dokaz da se obračun plaća i računovodstveni poslovi mogu raditi i izvan ureda, pa taj dio poslovanja možete odraditi i u pidžami, s kavom u ruci.

Uspješna online komunikacija unutar tvrtke i s klijentima je moguća!

alati za komunikaciju

Dogovori, usklađivanje zadataka, follow-up, razmjena dokumenata, ali i pozivi i poruke – sve se može obaviti uz pomoć samo dva osnovna alata.

Zahvaljujući odličnoj prihvaćenosti na tržištu, gotovo da i ne postoji netko tko nema Viber. Koristimo ga za komunikaciju s klijentima, ali i za grupne pozive jer omogućuje razgovor s do 20 ljudi istovremeno, uz kristalno čist zvuk. Koristimo i grupni messaging s klijentima i kolegama, čak i na sastancima. Možete dijeliti datoteke i informacije ili zabavljati urnebesnim stickerima, pogotovo tijekom hitnih situacija, kad svima treba malo smijeha. Desktop verzija Vibera dosta je praktično rješenje ako ne želite koristiti mobitel.

Za interne dogovore, kratki privatni chat i rasprave o projektima tu je uvijek Slack. Ova višenamjenska aplikacija nam ostati u kontaktu, većinom za uredsku tematiku, ali uvijek možete dodati i nekog vanjskog suradnika.

Produkcija kreative „bez muke“

alati za rad na daljinu

Morate napraviti kreativnu prezentaciju, ali niste PowerPoint profesionalac ili vam on jednostavno ne pruža dovoljno mogućnosti? Otvorite account na Canvi. Nudi broje besplatne template za prezentacije, pretplatu za one naprednije, možete izrađivati covere za društvene mreže, a ni opcije uređivanja ne zaostaju – radovi će vam uz minimum truda i dalje izgledati profesionalno, a nitko pojma neće imati da niste dizajner!

Pexels, Unsplash i Pixabay korisni su bersplatni servisi za stock fotografije koji funkcioniraju kao odlična alternativa za Shutterstock. Za prijenos bilo kakvih većih količina dokumenata, video materijala ili vizuala najradije koristimo WeTransfer. Jednostavno uploadate materijal do 2GB i pošaljete željenom primatelju. Na email dobijete i obavijest kad je primatelj preuzeo materijale.

Poslovne obaveze lakše su uz Trello koji nam pomaže pri organizaciji i upravljanju projektima, ali i u svakodnevnim social media zadacima kojih obično ima više i to u isto vrijeme. Ako vam se prevoditelj razbolio, a vi hitno trebate prijevod ili vam je stiska za važan Photoshop zahvat na tisuću fotografija s rokom „sutra“, zaputite se na Upwork. Ova globalna mreža freelancera pomoći će vam pronaći rješenje za gotovo svaki problem.

Svaki od ovih alata ispunjava drugačiju ulogu u svakodnevnom poslovanju. Možda vam ne trebaju baš svi ovi alati, ali učinite si uslugu i testirajte ih. Iznenadit ćete se koliko će vam

povećati produktivnost i olakšati rad od kuće bez da narušavate mir slobodnog vremena. Idealno, zar ne?