Kako conversational marketing uključiti u svoj digitalni marketinški miks?
#Conversational Marketing8 min. read
8 min. read
Vidimo to i interno, u vlastitoj agenciji. Promjena je zakon uspjeha jer bez kontinuiranog prilagođavanja digitalnim inovacijama i novim kanalima ne bismo uspješno adresirali vječito promjenjive potrebe i navike digitalnih potrošača. U ovom blogu, pokušat ćemo vam:
Kako su iz Impulse Creativea lijepo rekli u svojem blogu, u osvit marketinškog doba, tvrtke i brendovi su do potencijalnih kupaca prvo dolazili putem lokalnih razgovora s ljudima od povjerenja. Tehnologija nam je, poput tiskarskog stroja u svoje vrijeme, omogućila sve lakše dosezanje ljudi putem novih medija – brošura, letaka itd. Korak naprijed napravili smo i kad su radio valovi počeli obilaziti svijet i skupljati slušatelje, a time i naše glasove donositi pred uši ljudi željnih novog sadržaja. U kojem je bilo i – reklama.
Internet nam je donio inbound marketing – potrošači su odjednom dobili pristup informacijama koje su dotad znali samo sales timovi. Umjesto tradicionalnog marketinškog modela upadanja u svakodnevicu kupca, postali smo dio nje, dio razgovora. I tako, s conversational marketingom smo se praktički vratili odakle smo i krenuli, ali sa svim benefitima modernog društva, digitalnih kanala i društvenih mreža!
Razgovori i priče igraju vitalnu ulogu u današnjem svijetu. No, kako definirati instant messaging marketing ili conversational marketing?
Mnoge definicije trude se pružiti jasno objašnjenje instant messaging marketinga i obično ovise o tome koji pristup brend ili marketinška agencija odaberu pri implementaciji strategije i jesu li fokusirani se na izgradnju svojeg „plemena“ na specifičnoj chat platformi. Možda je agencija odlučila krenuti sa sticker paketom kako bi za brend kreirala vizualni izričaj. Ili je sam brend implementirao chatbot spojen na interni sustav za analizu i prikupljanje podataka, ili je možda pristup uključivao paralelno sudjelovanje na apsolutno svim kanalima. Ipak, definicija s kojom se najviše slažemo je ona Himanshu Rauthana.
Evo što on kaže: „Conversational marketing je praksa upoznavanja i razgovora s potencijalnim kupcima ili ljudima koji su pokazali interes za vaše usluge, s ciljem da ih se upozna s vašim poslovanjem, odgovori na njihove upite i da se, u konačnici, zaključi prodaja.“ O brendu ovisi što smatra prodajom. Prodaja je često upravo financijske, odnosno transakcijske prirode, no ponekad se radi o mijenjanju nečijeg obrasca ponašanja, kao u slučaju conversational kampanje kakvu smo osmislli za hrvatsko Ministarstvo okoliša.
Conversational marketing je prošao put od povremenog korištenja chat appova poput Vibera, WhatsAppa i Messengera, pa sve do kreiranja cjelovitog korisničkog iskustva, koje danas često obuhvaća omnichannel marketing, kako bi kupci s brendovima mogli razgovarati putem svih dostupnih platformi, uz što manje muke i koraka.
Čak i u Gartneru conversational marketing prepoznaju kao zasebnu kategoriju softvera i usluga i procjenjuju da bi kupci tijekom 2020. oko 85% svojih interakcija s tvrtkama mogli ostvarivati bez komunikacije s ljudima.
Kako je uopće došlo do uspona conversational marketinga? Ako se prisjetimo spomenute tehnološke evolucije, možemo nastaviti u smjeru društvenih medija, koji su conversational marketing zaista uveli na velika vrata. Kako su se sami društveni mediji krenuli razvijati i evoluirati kroz posljednjih 10 godina, mnoge su velike social media platforme počele nuditi i instant messaging appove. Neki od njih danas su veći i od društvenih mreža.
Neke od njih čak su i kupile! U međuvremenu, tradicionalni društveni mediji postali su sličniji „broadcast“ oblicima komunikacije, samo uz bitno više podataka o korisnicima nego u doba kad je oglašavanje još bilo u povojima.
U izvještaju za jesen 2016., The Future of Messaging Apps, iz Forrestera su messaging appove nazvali „najbrže rastućim online obrascem ponašanja“, primarno inspirirani WeChatom, kineskim messaging appom koji je apsolutno očarao korisnike.
WeChat je mnogo više od samo messaginga jer korisnicima omogućuje interakciju s brendovima koje vole, plaćanje računa, naručivanje taksija ili dogovaranje termina kod liječnika, bez obzira gdje se nalazili ili kada te usluge željeli koristiti i to bez odlaska iz aplikacije.
Ovo dokazuje premisu da ljudi chat interakciju – bilo 1:1 ili u manjim grupama ili communityjima – doživljavaju zanimljivijom i poželjnijom. Sve je krenulo od popularnih emojija, koji su primarno inspirirani bogatom azijskom kulturom, a uveo ih je japanski chat app Line. Ljudi su se zaljubili u njih! Emojiji su se, zajedno sa stickerima, ubrzo proširili na zapadna tržišta, uglavnom kroz Viber, koji ih koristi kao jedan od izrazito ekspresivnih centralnih komunikacijskih alata.
Emojiji i stickeri, animirani i oni sa zvukom (bacite pogled na kampanju za Narodni u kojoj se koriste animirani i zvučni stickeri) odlično su demonstrirali kako vizualni sadržaj korisnicima i brendovima omogućuje veću ekspresivnost i lakšu izgradnju emocionalne veze. Napredniji brendovi sve češće dizajniraju vlastiti vizualni jezik kako bi kupci lakše “pričali jezikom brenda.“
U svijetu instant messaging appove trenutno koristi preko 2,52 milijarde korisnika, a iz Forrestera predviđaju da će do kraja 2023. to porasti na 3,12 milijardi ljudi koji chat app koriste barem jednom mjesečno, što predstavlja 39,5% svjetske populacije. Statistike pokazuju da:
S daljnjim porastom broja korisnika rast će i vrijeme provedeno na appu, što će potaknuti diverzifikaciju funkcionalnosti. Neke od tih funkcionalnosti polako, ali sigurno, osvajaju i zapadna tržišta (na Dalekom istoku prisutna su već neko vrijeme) – plaćanja i financijske transakcije, rezervacije taksija, pa čak i plaćanje režija. Sve to bitno povećava količinu vremena koju korisnici provode na instant messaging appovima, a kupcima omogućuje sve obaveze ispuniti putem samo jednog appa.
Svaki digitalni kanal ima neke svoje benefite koji bi vaša tvrtka ili brend mogli iskoristiti. Instant messaging appovi su za kupce trenutno među najpoželjnijim metodama komunikacije i kanal će u kontekstu interakcije s brendovima biti među najbrže rastućima. Svi se trude iskoristiti trenutak. Ovo je idealna prilika za brendove koji znaju razmišljati unaprijed, a cilj im je izgraditi smislene i trajne odnose sa svojim kupcima. Prema iskustvu Mediacora, kao agencije, klijenti se u instant messaging i conversational marketing upuštaju uglavnom u svojstvu isprobavanja kanala – pomalo testiraju kako će im ići. Ovisno o tome svidi li im se iskustvo – ili odustanu ili se tome zaista posvete.
Naravno, prije nego vi i vaš digitalni tim odlučite krenuti punom snagom, odgovorite si na nekoliko jednostavnih pitanja i prisjetite se osnova na koje često zaboravimo kad se, kao profesionalci u digitalnom marketingu, zakopamo u brojke, strategije, KPI-jeve, rokove i produkciju. Za početak razmislite:
U sljedećem blogu proći ćemo kroz TOP 11 preporuka za planiranje conversational marketing kampanje. Ako ste zainteresirani za conversational marketing kampanju ili samo želite popričati o opcijama i mogućnostima koje instant messaging appovi nude, slobodno nas kontaktirajte.
NFT je non-fungible, odnosno nezamjenjivi, jedinstveni token. Što to zapravo znači?
7 min. read
Facebook stranica već je neko vrijeme „oglasna ploča“ brenda. Pravi engagement je u grupama, namijenjenima izgradnji communityja. Je li grupa bolja od plaćenih oglasa?
12 min. read
Tijekom rada s NYX Professional Makeup brendom, cilj nam nije bio samo nadjačati konkurenciju boljom prodajom već i na poseban način povezati kupce i brend. Vezu smo postigli stvaranjem atmosfere razumijevanja i prihvaćanja.
7 min. read
Razvoj digitalnih platformi doveo je do potrebe za inovativnosti u dijalogu branda i potrošača. Prodor u svakodnevicu konzumenata sadržaja postao je prioritet, a prirodnost - pravilo.
4 min. read
Community je zajednica ljudi koji dijele interes o određenoj temi, mišljenja ili stavove. U digitalnom smislu on može biti platforma za dijeljenje sadržaja i stvaranje odnosa s pratiteljima.
5 min. read
Odlučili ste uključiti u svoje digitalne marketinške aktivnosti instant messaging servis. Vaš prvi korak treba biti pametan odabir platforme.
3 min. read
Ova automatizirana komunikacija koja se vodi setom predodređenih pitanja i odgovora između programa i korisnika (a u naprednijim verzijama obiluje AI mogućnostima).
5 min. read
Lauren od prošlog travnja radi iz svojeg doma. Nakon nekoliko mjeseci uspjela je nekorištenu dječju sobu preurediti u kućni ured. Dok se izležava u tajicama sudjeluje u Clubhouse razgovorima.
6 min. read
Ako je ikad postojalo bolje vrijeme za brendove i ljude koji rade iza tih brendova da pokažu svoj "brand purpose", da demonstriraju solidarnost sa svojim potrošačima - zar nije to baš - ovo vrijeme?
5 min. read
Svjesni ste potencijala instant messaging platformi poput Vibera, WhatsAppa i Messengera, kao i njihovih benefita za vaš brend. Znate li odakle (i kako!) krenuti?
7 min. read
John F. Kennedy je rekao: „Promjena je životni zakon. Oni koji gledaju samo na prošlost i sadašnjosti sigurno će propustiti budućnost.“
8 min. read
Sad već posve opravdani strah od korona virusa u Hrvatskoj mnoge tvrtke tjera da razmotre alternativne scenarije poslovanja i organizacije rada svojih zaposlenika od kuće.
5 min. read
How & why we implemented Friday off in our work strategy, thus becoming the first advertising agency to do so in Croatia, and what we have learned.
5 min. read
Pretplatite se na unplug newsletter.
Agencija u kojoj ste uvijek
najbitniji klijent
© 2022 Mediacor d.o.o. Sva prava pridržana
Ulica Radoslava Cimermana 48,
10000 Zagreb, Hrvatska
Za poslovne upite kliknite ovdje
Za općenite upite kliknite ovdje
Pretplatite se na newsletter
Mediacor cool čitaonica